Kost

I Børnehuset Engen tilbyder vi varieret kost, samt vand og/eller mælk til måltiderne.

Morgenmad:
Vi tilbyder børnene havregrød, havregryn, cornflakes, rugbrød og grønt, samt mælk og vand.
Morgenmaden er fra kl. 06:15 til kl. 07:15.

Vuggestuen spiser morgenmad på Humlebistuen og børnehaven spiser morgenmad på morgenmadsstuen i vuggestuen.
Børnehavebørnene går i børnehaven og vuggestuebørnene går på deres stuer kl. 07:30.

Formiddagsmad:
Vi tilbyder grønt og brød, samt vand hver dag.

Dit barn skal selv medbringe madpakke med til frokost, frugt til eftermiddag, samt en drikkedunk med vand.
Vi henstiller til at dit barn har en sund og varierende madpakke og frugt med.
Husk tydeligt navn på madpakke, frugt og drikkedunk.

Vuggestuebarn spiser frugt  Vuggestuebarn spiser frugt imens han smiler stort
To børnehavebørn spiser frokost

Kage, slik, saft, juice og sodavand medbringes ikke.
Når dit barn skal på tur, henstiller vi til en fornuftig madpakke, der er nem at gå til.
Ved bl.a. særlige lejligheder, såsom sensommerfest, Lucia osv. eller i ferieperioder, forbeholder vi os retten til at servere frugtsaft, is og småkager/kage.