Forældresamarbejde

Vi lægger stor vægt på et godt forældresamarbejde. Gennem samarbejdet kan vi sammen, sikre jeres barns trivsel og udvikling. Det er vigtigt for os, at skabe et åbent og tillidsfuldt samarbejde med jer efter jeres barn er startet i Børnehuset Engen. Det er vigtigt, at vi dagligt er i god dialog med hinanden. Derudover er det vigtigt, at vi gensidigt fortæller hinanden om, hvad der sker med jeres barn hjemme og i Børnehuset. Sker der ændringer i familien, er det væsentligt for os at blive orienteret om dette. Derved har vi større mulighed for at forstå barnets reaktion eller ændret adfærd.

Det er vigtigt i vores arbejde, at have et bredt kendskab til barnets familiesituation. Kendskab til forældre og søskende er af stor værdi i arbejdet med barnet. For jeres barn er det vigtigt, at familien er kendt af os, så vi kan forstå og snakke med, om dets oplevelser og fortællinger fra hjemmet.

Vi stræber efter, at I dagligt får oplysninger om jeres barn. Det er dog vigtigt, at I har forståelse for, at vi i de daglige snakke med jer, også har børn på stuen samtidigt. Hvis I har brug for eller savner mere dialog i hverdagen, er det vigtigt, at I giver udtryk for dette, så vi kan være opmærksomme på det.

I Børnehuset Engen har vi planlagte samtaler omkring jeres barns start i Børnehuset, når jeres barn har været indmeldt i ca. 3 måneder, ved overgang til børnehaven, samt ved overgang til skole.

Hvis der opstår behov for samtaler udover disse, enten hvis I har noget I gerne vil snakke med os om, eller hvis vi bliver særligt opmærksomme på noget omkring jeres barns udvikling og trivsel, aftaler vi nærmere om dette.