Sygedom og tilskadekomst

Ved sygdom og tilskadekomst
Vi vil tage kontakt til jer, hvis vi vurderer, at jeres barn er syg og ikke bør være i institutionen. Som rettesnor skal jeres barn kunne følge den normale hverdag.
For at forebygge smitsomme sygdomme er et af vores fokusområder, god håndhygiejne. Vi følger sundhedsstyrelsens retningslinjer for sygdom, håndtering af denne, også i forhold til, hvornår barnet igen må møde i institutionen. I er meget velkomne til at kontakte os, hvis I er i tvivl omkring jeres barns sygdom.

Hvis jeres barn får en smitsom sygdom, vil vi gerne vide det, så vi kan oplyse om dette på AULA, samt vores tavler.
Giv jeres barn mulighed for, at blive rigtig rask efter sygdom

Jeres barn kan komme til skade, sker det, at jeres barn kommer til skade, vil personalet altid vurdere, hvad de skal gøre og yde den nødvendige hjælp. Vi vurderer graden af skaden i forhold til at tage kontakt til jer.
Snore, halstørklæder, halskæder, halsedisser o.lign. i og på barnets tøj, som kan hænge fast i noget, er af sikkerhedsmæssige årsager ikke tilladt.

Alt fast personale i Børnehuset Engen har gennemgået et førstehjælpskursus, der opdateres hvert andet år.