Søvn

Søvn har en vigtig betydning for barnets udvikling og indlæring. Det er i søvnen, at barnet får bearbejdet dagens indtryk og bliver klar til ny leg og nye udfordringer.

I Børnehuset Engen vil vi tilgodese det enkelte barns behov for søvn, i størst muligt omfang. Det gør vi i et tæt samarbejde med jer.
I vuggestuen vækker vi som udgangspunkt ikke børn, det kan dog forekomme for, at planlægningen for resten af dagen kan fungere.
Nogle børn har brug for at sove én gang, andre to gange om dagen. De børn, der sover en gang, bliver puttet i tidsrummet kl. 11:15-12:00.

Børn under to år sover enten i Børnehusets barnevogn eller krybbe, fastspændt i sele. Når børnene fylder to år kommer de ind og sove på en madras i soverummet, bagerst i vuggestuen. Her puttes de på samme tid og der sidder personale ved dem, til de er faldet i søvn. Vi tjekker løbende alle sovebørn, og børn der sover ude har tillige en babyalarm til deres barnevogn/krybbe.

I børnehaven sover de børn der har behov til middag omkring kl. 12:00. Børnene bliver vækket imellem kl. 13:30-13:45, hvis de ikke selv er vågnet for, at planlægningen for resten af dagen kan fungere.

Barnevogne uden foran vuggestuen i læ