Hvem er vi

Børnehuset Engen er en del af Dagtilbudsområde Nord, der består af 21 dagplejere, 5 integrerede dagtilbud, 1 vuggestue og 1 børnehave.
Du kan læse mere om område Nord, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)
Børnehuset Engen består af både vuggestue og børnehave, fordelt i hvert sit hus. Vi er normeret til 54 børnehavebørn og 24 vuggestuebørn.

I børnehaven er der tre stuer. De to af stuerne består af vores 3-5 årige og den tredje vores 5-6 årige førskolebørn.
I vuggestuen er der to stuer med plads til henholdsvis 10 og 14 børn.

I både børnehaven og i vuggestuen arbejder stuerne på tværs af hinanden i mindre grupper ift. alder og i det omfang, det giver mening ift. trivsel og udvikling.
I førskolegruppen arbejdes der særligt med skoleforberedende aktiviteter og opgaver.

Pædagog hjælper tre vuggestuebørn med at tegne med farveblyanter  Børnehave piger gynger på stor fælles gynge
Udendørs leg med pædagog og børn  Barn hjælper med at dele madkasser ud, og øver derfor selvhjulpenhed